1. GENERELLE OPLYSNINGER

Webshop adresse:

Copenhagen Luxe

RO’s Torv 1., stuen 5

DK-4000 Roskilde

Ejerforhold:

Strandboulevarden 23,

2100 København Ø

CVR: 38 83 89 97

2. LEVERING

Ved aflægning af en ordre vil du efter kort tid modtage en ordrebekræftelse på mail. Du har først garanti for din ordre, når du modtager mail angående ”forberedelse i gang”. Ordren afsendes normalt indenfor 1-2 hverdage. Hvis du bestiller inden kl. 10:00 på hverdage, gør vi alt for at få pakken afsted samme dag.

NB! DER TAGES FORBEHOLD FOR TRYKFEJL, LAGERSTYRINGSFEJL OG PRISÆNDERINGER.

Vi benytter os af fragtselskaberne GLS og DAO.

Du kan vælge at få leveret din ordre gratis til din GLS eller DAO pakkeshop i Danmark.

Du kan også vælge at afhente din ordre i vores butik på RO’s Torv.

OBS! Ordren er først klar når der modtages besked på dette – der gælder samme leveringstid. Hvis du ringer i telefontiden kan vi oplyse om vi kan få ordren hurtigt klar til afhentning i butikken.

Vælger du levering til din private adresse koster det 49,- med GLS og 39,- med DAO.

 

Andre leveringspriser:

  GLS PAKKESHOP GLS PRIVATLEVERING
Levering til Sverige   39,- 70,-
Levering til Norge   49,- 70,-
Levering til andre europæiske lande   80,- 100,-  
Levering til resten af verden 250,- 250,-

  *OBS! Hvis du bestiller til levering til lande uden for EU, kan du bliver pålagt importafgifter og skatter. Du er selv ansvarlig for betaling af sådanne afgifter. Bemærk vi hos Copenhagen Luxe ikke har kontrol over disse gebyrer og ikke kan forudsige deres beløb. Kontakt dit lokale toldkontor for yderligere information, før du afgiver din ordre. Bemærk desuden, at du skal overholde alle gældende love og regler i det pågældende land, som varerne bestilles sendt til. Vi er ikke ansvarlige for brud på sådanne love.

Leveringstid ved GLS

Danmark 1 - 2 hverdage

Indenfor EU 2 - 5 hverdage

Udenfor EU 5 - 10 hverdage

 

Leveringstid ved DAO

Danmark 1 – 3 hverdage

 

3. BETALING

Hos Copenhagenluxe.dk kan du benytte betalingsmetoderne betalingskort, mobilepay og Paypal.    

Pengene trækkes først fra din valgte betalingsmetode når din ordre er afsendt.

I forbindelse med returnering bliver det tilgodehavende krediteret til det kort eller konto der blev benyttet ved købet.

 

4. HVIS DU FORTRYDER DIT KØB (FORTRYDELSESRET)

Der gives de 14 dages lovpligtige fortrydelsesret på alle varer købt via vores webshop.

Fortrydelsesfristen udløber 14 dage efter den dag du har afhentet din vare i pakkeshop eller modtaget den på din privat adresse.

Du skal inden 14 dage fra modtagelse sende varen retur til os eller give skriftlig besked på mail admin@copenhagenluxe.dk angående ønske om returnering. Ved besked på mail har du 14 dage mere fra denne dato til at sende varen retur til os.

Du kan ikke fortryde ved blot at nægte modtagelse af varen – dette koster et gebyr på 49 kr. og vil blive fratrukket din ordre.

De 14 dages returret frafalder hvis tøjet er brugt. Du må gerne tage varen op og prøve på, men så snart varen er brugt er det ikke muligt at returnere. Varen anses som brugt ved mangel af tag, generende lugtgene, pletter og huller i tøjet, som du ikke har er gjort opmærksom på ved modtagelse og/eller brudt plombering.  Dette gælder også strømper og diverse boligprodukter som sæber og cremer!

Hvis de købte varer er brugt, anser vi det som en 100% værdi forringelse, og dette gør varen usælgelig for os. 

5. RETURNERING

Du skal sende din ordre retur til os uden unødig forsinkelse og senest 14 dage efter, du har modtaget din ordre. Du kan også returnere eller bytte din vare i én af vores fysiske butikker.

Hos Copenhagen Luxe giver vi retur fragten på ordre fra Danmark. Ved returnering fra andre lande foregår returfragten på kundens egen regning.

OBS! Pakken skal sendes til vores adresse. Vi henter ikke pakker leveret til pakkeboks, swipboxe, døgnboks mv.

Adresse:

Copenhagen Luxe

RO’s Torv 1., stuen 5.

DK-4000 Roskilde

Du er ved returnering ansvarlig for, at varen er pakket forsvarligt ind. Vi anbefaler at genbruge posen som du modtog din ordre i.

Læs mere om vores returneringsprocedure klik her.

 

6. VARENS STAND VED RETURNERING

Ifølge købeloven for e-handel må du gerne prøve varen på, som du ville gøre i en fysisk butik. Du må altså afprøve varen, men ikke tage den i egentlig brug. Hvis varen er brugt eller indeholder mangler ved returnering, vil dette betyde, at du ved fortrydelse af købet kun får en del eller intet af købsbeløbet retur (alt afhængig af varens handelsmæssige værdi).

Sender du f.eks. vare(r) tilbage med brudt plombering eller uden original emballage (skoæske, smykkeæske, tag i nakken etc.) vil varen være anset som brugt. Det er heller IKKE tilladt f.eks. at bruge skoæsken til dine sko som forsendelseskasse.

Vi behandler din returpakke hurtigst muligt efter modtagelse – behandlingstiden ligger som regel på 1-3 hverdage (dog kan der være forlænget behandlingstid ved udsalg, lagersalg, kampagneuger etc.) Du modtager en mail når din pakke er behandlet færdig. 

Læs mere om vores returneringsprocedure klik her.

 

7. REKLAMATIONSRET

Når du handler hos copenhagenluxe.dk har du selvfølgelig de lovpligtige 2 års reklamationsret. Dette betyder, at du enten kan få varen ombyttet, pengene tilbage eller afslag i prisen, alt afhængig af den konkrete situation.

Reklamationsretten gælder fejl og mangler i materiale og/eller fremstilling af produktet. Det er et krav, at reklamationen er berettiget og at manglen ikke er opstået som følge af fejlagtig brug af produktet eller en anden skadeforvoldende adfærd. F.eks. hvis varen ikke er vasket korrekt og efter vaskemærkets instrukser.

Hvis begge parter bliver enige om et nedslag i prisen frafalder reklamationsretten herefter – også selvom det skulle omhandle en ny del på varen.

Vælger du som forbruger at reparere på en vare, uden først at have kontaktet og aftalt dette med os, vil din reklamations ret bortfalde.

Tager du varen i brug efter, at have opdaget fejlen, vil din reklamationsret bortfalde.

Du skal reklamere indenfor rimelig tid efter, at du har opdaget manglen eller fejlen ved varen. Dette gøres via mail til admin@copenhagenluxe.dk, hvor du oplyser din ordre reference og billeddokumentation af fejlen.

Læs mere om vores returneringsprocedure klik her.

 

8. KLAGEMULIGHEDER

Hvis der mod vores forventning skulle opstå uoverensstemmelser, vi ikke sammen kan løse, kan der indgives en klage til Konkurrence- og Forbrugerstyrelsens Center for Klageløsning:

Center for Klageløsning

Nævnenes hus, Toldboden 2

8800 Viborg

Du kan klage til center for klageløsning via klageportalen for nævnenes hus via følgende link:

https://kpo.naevneneshus.dk/

Hvis du er forbruger med bopæl i et andet EU-land, kan du indgive din klage i EU-kommissionens online klageplatform. Klagen indgives via følgende link: htts://ec.europa.eu/odr

 

9. GAVEKORT

Ved køb af gavekort gælder de generelle handelsbetingelser. Derudover gælder følgende betingelser:

Køb af gavekort kan ikke kombineres med rabatter eller andre tilbud. Dvs. hvis vi har 20% på hele webshoppen, vil dette ikke gælde køb af gavekort. Du får altså ikke 20% på gavekort. 

Gavekort der er købt i en af vores fysiske butikker, kan KUN bruges i en af vores fysiske butikker. Omvendt kan gavekort købt på nettet KUN benyttes på webshoppen. 

Har du betalt med gavekort, på en ordre vil pengene blive sat ind på gavekortet igen. 

Gavekort kan IKKE indløses til kontanter, hverken på webshoppen eller i vores fysiske butikker. 

10. TILGODEBEVIS

Tilgodebevis udstedt i vores fysiske butikker kan IKKE benyttes på webshoppen. Omvendt kan tilgodebeviser udstedt til hjemmesiden IKKE benyttes i vores fysiske butikker. 

Tilgodebeviser er gyldige i 3 år fra udstedelsesdatoen. 

Har du betalt med tilgodebevis, på en ordre vil pengene blive sat ind på tilgodebeviset igen.