Handelsbetingelser

Følgende handelsbetingelser er gældende ved køb af varer hos CopenhagenLuxe.dk. Alle aftaler der indgåes med CopenhagenLuxe.dk er underlagt dansk lovgivning.

1. GENERELT

Alle priser på hjemmesiden følger Copenhagen Luxe vejledende udsalgspriser og er angivet i Danske Kroner (DKK) inklusiv moms.

2. EJERFORHOLD

CopenhagenLuxe.dk ejer og drives af anpartsselskabet Mondena ApS – CVR: 3883 8997
Adresse:
Copenhagen Luxe
Grønnegade 2,
DK-4000 Roskilde

Kontaktoplysninger for webshoppen
Telefon: +45 25 55 50 66
E-mail: Admin@copenhagenluxe.dk

3. ORDREAFGIVELSE

Når du har afgivet en ordre på vores hjemmeside, vil vores system automatisk sende dig en e-mail, hvoraf dit ordrer nummer vil fremgå. Dette er kun en elektronisk kvittering for at vi har modtaget ordren. Ordren er først bindende når du modtager e-mail om afsendelse af ordren. CopenhagenLuxe.dk har mulighed for at annullere hele eller dele af din ordre som følge af trykfejl, tekniske problemer, lagerfejl eller lignende. Vær derfor opmærksom på at taste din e-mail korrekt for at kunne modtage oplysninger om din pakke.

4. BESTILLINGSPROCESSEN

De varer du ønsker at købe lægges i kurven. Du kan ændre i din kurvs indhold helt frem til betalingen af ordren. Rabatkoder, tilgodekoder og gavekortkoder skal indtastes i kurven. Det er eget ansvar at tjekke rabatten er fratrukket bestillingen før ordrens betalingsbeløb godkendes. Ved problemer kontakt kundeservice på admin@copenhagenluxe.dk eller i chatten. Fragten for ordren vil først blive udregnet ved valg af leveringsmetode.

Når du har placeret alle de varer du ønsker i din kurv klikker du ”gå til kassen”, hvor du indtaster kontaktoplysninger navn, adresse, e-mail og telefonnummer samt vælger betalingsmetode og leveringsmetode. Vær opmærksom på alle oplysninger er korrekt indtastet. Du kan ændre indholdet i kurven helt frem til du trykker ”Godkend ordre”.

5. BETALING

CopenhagenLuxe.dk modtager online betalinger med Dankort, Visa/Dankort, Visa, Mastercard, Mobilepay, Paypal og Anyday delbetaling.
Betalingen vil først blive trukket fra din konto, når den fysiske pakke eller det virtuelle produkt er afsendt medmindre andet er aftalt eller fremgår af din ordre.

Anyday delbetaling er en afbetalingsordning, som kan benyttes på alle danske ordrer over DKK 300,-

Alle beløb på hjemmesiden er inklusiv moms og angivet i DKK (Danske Kroner). Alle priser på hjemmesiden følger Copenhagen Luxe mærkets vejledende udsalgspriser.

6. LEVERING

Alle ordrer bestilt på CopenhagenLuxe.dk sendes med GLS Danmark. Vi bestræber os på at sende alle pakker indenfor 1-2 hverdage. GLS afhenter ikke pakker i weekender og på helligdage. Derfor sendes alle weekendens ordrer den efterfølgende mandag. 

Levering i Danmark
Vi giver gratis pakkeshoplevering på alle ordrer i Danmark over DKK 298,-. Ved køb under DKK 298,- betaler du selv fragtomkostningerne på DKK 29,- til pakkeshop. Ved levering til pakkebokse, hvor boksen skulle vise sig at være fyldt, kan GLS vælge at levere pakken i nærmeste pakkeshop.
Levering med omdeling koster DKK 49,- og vil altid være på egen regning uanset ordrens størrelse.  Vi gør opmærksom på, at hvis der ikke er nogen hjemme på adressen ved levering og andet ikke er angivet leverer GLS pakken til nærmeste pakkeshop istedet.
Du kan også helt fragtfrit vælge afhentning af pakken på webshoppens adresse. Vi gør opmærksom på, at ordren først kan afhentes, når der er modtages besked om, at den er klar til afhentning.

Alle pakker sendes med tracking, som kan følges på GLS.dk. Det er eget ansvar at holde kontrol på pakken via det tilsendte tracking nummer og få afhentet pakken i tide. Forsendelsen opbevares i 7 dage, hvorefter den sendes retur til os som uafhentet. Du kan ikke fortryde ved blot at nægte modtagelse af pakken. Uafhentede pakker kræver længere håndtering, hvorfor der opkræves håndteringsgebyr svarende til den originalt betalte fragtpris, som vil blive fratrukket ordrebeløbet.

Levering til andre lande 
Vi leverer også til andre lande end Danmark. 
Leveringstiden indenfor EU er 2 – 5 hverdage og uden for EU 5 – 10 hverdage.

Sverige
* Pakkeshoplevering DKK 69,-
* Privatlevering DKK 69,-
GLS samarbejder med DB Schenker i Sverige, hvorfor levering til pakkeshop vil ske til DB’s udleveringssteder).

Tyskland
* GLS pakkeshoplevering DKK125,-
* Privatlevering DKK 150,-

Frankrig, Holland, Luxembourg
* Privatlevering DKK 150,-

Norge (uden for EU)
* Privatlevering DKK 225,-

Finland, Grønland, Storbritannien, Nord Amerika, USA, Færøerne (uden for EU)
* Privatlevering DKK 350,-

Ved pakkeshoplevering vælger vores system nærmeste pakkeshop ud fra den oplyste adresse. Ved spørgsmål og levering til andre lande kontakte kundeservice admin@copenhagenluxe.dk.

Ved bestilling til lande uden for EU, kan du blive pålagt importafgifter og skatter. Du er selv ansvarlig for betaling af sådanne afgifter. Bemærk at vi ikke har kontrol over disse gebyrer og ikke kan forudsige deres beløb. Kontakt dit lokale toldkontor for yderligere information, før du afgiver din ordre. Bemærk desuden, at du skal overholde alle gældende love og regler i det pågældende land, som varerne bestilles sendt til. 

7. FORTRYDELSESRET

Der gives 14 dages fuld fortrydelsesret på hjemmesiden fra du har modtaget din ordre.

Ønske om fortrydelse skal skriftlig meddeles os senest 14 dage efter leveringen og være i vores hænder senest 14 dage efter vi er blevet informeret om dit brug af fortrydelsesretten. Ønske om fortrydelses skal sendes til mail admin@copenhagenluxe.dk, hvor du gør klart og tydelig opmærksom på dit ønske om brugen af fortrydelsesretten.

Du kan fortryde hele eller devist af din ordre. Ved fortrydelse af dele af et køb, får man ikke leveringsomkostninger retur.

Du kan ikke fortryde ved blot at nægte modtagelse af varen – dette koster et gebyr svarende til den original betalte fragtpris, som vil blive fratrukket din ordre. Pakker ligge i pakkeshoppen i 7 hverdage før den sendes retur til os som uafhentet. Har du derfor ikke modtaget besked om leveringen indenfor 2-3 hverdage fra pakkens afsendelse anbefaler vi at tjekke dit tracking id, kontakte GLS eller vores kundeservice.

De 14 dages fortrydelsesret frafalder hvis tøjet har været brugt. Læs mere under punkt “10. Varens stand”

8. RETURNERING

Du skal sende din ordre retur uden unødig forsinkelse og senest 14 dage fra du har modtaget den. 

Hos CopenhagenLuxe.dk har vi gratis retur på ordrer fra Danmark ved benyttelse af den medfulgte returlabel i pakken. Der medfølger kun en returlabel pr ordre. Skulle du fortryde en vare efter at have sendt dele af din ordre retur vil 2. returnering være på egen regning.
Ved returnering fra andre lande afholder du selv returfragten.
Husk altid at få kvittering udleveret i pakkeshoppen ved indlevering af returpakken.

Ved returnering er du ansvarlig for at varen er pakket forsvarligt ind og at den kommer sikkert frem til os.

Alle returpakker skal sendes direkte til vores adresse. Vi henter ikke pakker leveret til pakkeshops og bokse.

Pakken skal sendes til:
Copenhagen Luxe
Grønnegade 2
DK – 4000 Roskilde

Du kan også vælge at returnere og bytte din vare i en af vores butikker ved medbragt faktura indenfor de 14 dages fortrydelsesret – med undtagelse af ordrer ordrer betalt med Anyday delbetaling, som kun kan refunderes via hjemmesiden. 

Behandlingstiden fra vi har modtaget din returpakke er typisk 2-5 hverdage. Alle returpakker gennemgås i kronologisk rækkefølge. Kontakt til kundeservice pr mail eller telefon fremskynder derfor IKKE returneringsprocessen. Er du derfor i tvivl om din pakke er nået sikkert frem kan du tracke din returpakke på GLS.dk med pakkenummeret, som du finder på kvitteringen du modtager når du sender din returpakke i pakkeshoppen. Har du nogle spørgsmål angående returpakkens vej kontakt GLS kundeservice. Når din returordre er gennemgået og godkendt, vil du modtage en mail om dette.

9. OMBYTNING AF VARER

Vi har desværre ikke mulighed for at lave ombytning. Her skal du sende varen retur du ikke ønsker for efterfølgende at bestille den nye vare i en ny ordre.

10. VARENS STAND VED RETURNERING

Ifølge købeloven for e-handel må du gerne prøve varen på, som du ville gøre i en fysisk butik. Du må altså afprøve varen, men ikke tage den i egentlig brug. Hvis varen er brugt eller indeholder mangler ved returnering, vil dette betyde, at du ved fortrydelse af købet kun får en del eller intet af købsbeløbet retur (alt afhængig af varens handelsmæssige værdi).

Sender du f.eks. en vare retur med brudt plombering eller uden original emballage (skoæske, smykkeæske, tag i nakken etc.) vil varen være anset som brugt og varens værdi forringet. Det er IKKE tilladt at f.eks. bruge skoæsken til dine sko som forsendelseskasse.
Oplevede du at den modtaget vare indeholdte fejl eller mangel SKAL kundeservice kontaktes via mail admin@copenhagenluxe.dk før andet foretages.

11. REKLAMATION

Når du handler hos copenhagenluxe.dk har du de lovpligtige 2 års reklamationsret. Dette betyder, at du enten kan få varen ombyttet, repareret, pengene tilbage eller afslag i prisen, alt afhængig af den konkrete situation.

Reklamationsretten gælder fejl og mangler i materiale og/eller fremstilling af produktet. Det er et krav, at reklamationen er berettiget og at manglen ikke er opstået som følge af fejlagtig brug af produktet eller en anden skadeforvoldende adfærd. F.eks. hvis varen ikke er vasket korrekt og efter vaskemærkets instrukser eller ved forkert benyttelse af imprægnering..

  • Hvis begge parter bliver enige om et nedslag i prisen frafalder reklamationsretten herefter på samme fejltype.
  • Vælger du som forbruger at reparere på en vare, uden først at have kontaktet og aftalt dette med os, vil din reklamations ret bortfalde.
  • Tager du varen i brug efter, at have opdaget fejlen, vil din reklamationsret bortfalde.

Du skal reklamere indenfor rimelig tid efter, at du har opdaget manglen eller fejlen ved varen. Dette gøres via mail til admin@copenhagenluxe.dk, hvor du oplyser dit ordre nummer og billeddokumentation af fejlen og varen.

Når vi modtager mailen kigger en af vores medarbejdere på billederne, hvor vi i de fleste tilfælde kan finde en løsning over mail.  (Husk at vores kundeservice holder lukket lørdag, søndag og helligdage).

I nogle tilfælde er vi nødt til at få varen ind til undersøgelse. Ved denne procedure sender vi en returlabel på mail, der skal printes. Varen skal pakkes forsvarligt, og sendes indenfor 3 hverdage. Hvis varen ikke er sendt indenfor 3 hverdage – da kan reklamationen afvises!

Når du har afsendt din skriftlige reklamation, må du ikke foretage dig noget med varen før du har fået instrukser fra vores kundeservice angående hvad der skal ske fremadrettet. Vælger du at betale for reparation af varen eller sende den reklameret vare retur på egen regning før du har fået instrukser derom af vores personale, refunderes eventuelle omkostninger ikke. Vores kundeservice skal altid vurdere en reklamation før andet må foretages!

12. TILBAGEBETALING AF KØBSBELØBET

Alle returneringer på hjemmesiden vil blive krediteret tilbage til via betalingstypen du har brugt ved købet. Det er ikke muligt for os og lave udbetalinger hvorfor refunderinger heller ej kan ske til anden betalingsform end den originale betaling.

Returneres hele ordren vil eventuel leveringsfragt også refunderes – her refunderes svarende til en basisfragt (29,-). Man kan også returnere dele af en ordre. Returneres kun dele af en ordre refunderes leveringsfragt ikke.
Når vi har refunderet pengene for det returnerede kan der gå 2-3 bankdage før du kan se pengene på din konto. I nogle tilfælde kan der gå op til 7 bankdage alt efter bank.

Har du betalt med gavekort eller tilgodebevis vil pengene blive sat tilbage på gavekortet eller tilgodebeviset.

Har du betalt med Mobilepay, bliver pengene overført til det kort der er tilknyttet.

13. GAVEKORT

Ved køb af gavekort gælder de generelle handelsbetingelser.

Køb af gavekort kan ikke kombineres med andre rabatter og tilbud.

Gavekort er gyldige i 3 år fra købstidspunktet.

CopenhagenLuxe.dk gavekortet tilsendes ordreafgivers mail, som vedhæftet PDF fil der kan udprintes i A4 format. OBS. Gavekort sendes aldrig med posten. KUN pr mail.

CopenhagenLuxe.dk gavekort benyttes via en kode, som indtastes i rabatkodefeltet i kurven, før du går til kassen. Hvis beløbet på gavekortet ikke dække tilstrækkeligt, kræves der yderligere betaling.

Gavekort købt på hjemmesiden CopenhagenLuxe.dk kan KUN benyttes online. Dette gavekort kan ikke benyttes i vores butikker. Gavekort købt i vores butikker kan ligeledes ikke benyttes på hjemmesiden.

Gavekortet kan ikke indløses til kontanter. Er dele eller hele din returordre betalt med gavekort, vil beløbet blive sat ind på gavekortet igen.

14. TILGODEBEVIS.

Tilgodebevis er gyldige i 3 år fra købstidspunktet.

Tilgodebeviset udleveres som en personlig kode, som kan benyttes i rabatkodefeltet i kurven. Denne kode er personlig og må ikke deles med andre. Hvis tilgodebeviset bliver brugt uden tilgodebevishavers tilladelse, vil værdien af tilgodebeviset i disse tilfælde ikke blive erstattet.. Hvis beløbet på tilgodebeviset ikke dække tilstrækkeligt, kræves der yderligere betaling.

Tilgodebevis udsted på hjemmesiden kan KUN benyttes på hjemmesiden. Ligeledes kan tilgodebevis udstedt i butikkerne ikke benyttes på hjemmesiden.

Har du betalt med tilgodebevis, på en returordre vil pengene blive sat ind på tilgodebeviset igen. Tilgodebevis kan ikke ombyttes til penge.
Tilgodebeviset benyttes ikke til betaling af eventuel forsendelse. Kommer totalbeløbet f.eks. under minimumsbeløbet 198,- vil du skulle betale fragt.

Tilgodebeviser kan ikke indløses til kontanter. 

15. GAVER

Ønsker du at købe en gave, skal du ved bestilling lægge en kommentar om dette. Er det kun dele af ordren, som er til gave skal du notere hvilke varer, som er gave.

Ud fra dagen efter forsendelsesdagen har du i så fald 3 ugers fortrydelsesret – derved forlænges fristen med omkring 1 uge. 

Har du glemt at notere dette i din ordre, skal du meddele dette til kundeservice inden ordren afsendes. Når pakken er afsendt kan vi ikke længere ændre eller markere ordren som gave og de almindelige 14 dages fortrydelsesret er gældende.

JULEGAVER 2022 – 2023

Køber du en julegave til din kære på copenhagenluxe.dk skal det fremgå af din ordre, at varen eller varerne er en julegave – blot noter ved bestilling “julegave” som kommentar til ordren. Hvis flere varer bestilles hvoraf kun enkelte er til gave skal du desuden notere, hvilke(n) vare der er til gave.

Ved køb af julegaver udvides byttefristen t.o.m d. 8. Januar 2023 online.

Alle julegaver mærkes med byttemærke, som gør det muligt at bytte til en anden vare eller tilgodebevis i én af vores butikker inden d. 8. Januar 2023 – penge kan IKKE refunderes i butikkerne. Ved fuld fortrydelse skal ordren sendes retur – skulle dette være tilfældes husk at gemme returlabel og seddel til returnering.

Skulle det ske at du har glemt at notere din ordre som julegave kontakt os med det samme på mail admin@copenhagenluxe.dk eller via chatten FØR du modtager besked om afsendelse af ordren. Er din ordre allerede afsendt er det ikke muligt at ændre i ordrens informationer, hvor de almindelige 14 dages fortrydelsesret er gældende.

OBS! ovenstående regler er udelukkende gældende for julegaver købt på webshoppen copenhagenluxe.dk.

Ved yderligere spørgsmål er du altid velkommen til at kontakte os i vores chat eller på mail admin@copenhagenluxe.dk

For at julegaven kan nå frem til jul er sidste frist d. 21. December kl. 11 (For Norge, Sverige, Finland er fristen d. 15. December).
GLS distribuerer IKKE pakker d. 24, 25  og 26 December samt d. 31. December og 1. Januar.
15. KLAGEMULIGHEDER

Hvis der mod vores forventning skulle opstå uoverensstemmelser, vi ikke sammen kan løse, kan der indgives en klage til Konkurrence- og Forbrugerstyrelsens Center for Klageløsning:

Center for Klageløsning
Nævnenes hus, Toldboden 2
8800 Viborg

Du kan klage til center for klageløsning via klageportalen for nævnenes hus via følgende link: https://kpo.naevneneshus.dk/

Hvis du er forbruger med bopæl i et andet EU-land, kan du indgive din klage i EU-kommissionens online klageplatform. Klagen indgives via følgende link: htts://ec.europa.eu/odr

Indkøbskurv