Returnering

Hvis du har fortrudt dit køb, har du 14 dage til at meddele, at du ønsker at returnere hele eller dele af din ordre. Dette kan gøres på mail admin@copenhagenluxe.dk, hvor du vil modtage en godkendelse på modtagelse af mail.. Herefter har du yderligere 14 dage til at sende pakken retur.

Du kan også vælge at bytte eller returnere din pakke i én af vores butikker (med undtagelse af sko fra ShoeBiz, som ikke kan returneres i vores forretning i Århus). Medbring blot din faktura og vær opmærksom på, at de 14 dages fortrydelsesret ikke er overskredet.

* Ved indlevering i butikken i Roskilde får du en seddel udleveret, som dokumentation for indlevering af ordre. Pengene vil her blive krediteret på samme måde, som ved almindelig sendt returpakke.

Du er ved returnering ansvarlig for, at varen er pakket forsvarligt ind. Vi anbefaler at genbruge posen som du modtog din ordre i.

Er du mere end 14 dage om at sende pakken retur, bortfalder returretten og din pakke vil blive sendt retur til dig for egen regning.

Hos Copenhagen Luxe giver vi retur fragten på ordrer fra Danmark. Ved returnering fra andre lande er returfragten på kundens egen regning.

Hvis du returnerer hele din ordre får du eventuelt fragtgebyr tilbage, hvis kun dele af ordren returneres refunderes fragtgebyret ikke.

Sådan returnerer du ordrer fra Danmark
  • I din pakke finder du altid en GLS retur label der for dig som kunde i Danmark er gratis at benytte.
  • Du pakker den/de ønskede returvarer forsvarligt ind og udfylder den medfulgte returseddel.
  • Du SKAL lægge både din udfyldte returseddel og medfulgte faktura ind i returpakken. Hvis ikke begge sedler er vedlagt, kan vi afvise din returforsendelse.
  • Returpakken indleveres i din nærmeste GLS pakkeshop – HUSK! At gemme kvitteringen for indlevering af pakken (dette er dit bevis for at du har indleveret pakken).
Sådan returnerer du ordrer fra andre lande
  • Du udfylder den medfulgte returseddel og pakker din returpakke forsvarligt.
  • I pakken lægger du den udfyldte returseddel og faktura.
  • Du køber retur label ved ønsket fragtselskab – returnering er på egen regning.
  • Til sidst indleverer du returpakken til forsendelse – HUSK! At gemme kvitteringen for indlevering, da den er dit bevis for at du har sendt pakken
Pakken skal sendes til følgende adresse:

Copenhagen Luxe
RO’s Torv 1, st. 5
4000 Roskilde
Danmark.

Pakken skal leveres direkte til ovenstående adresse. Vi modtager ikke returpakker leveret i pakkeshop, swipboxe, døgnboks mv.

Vi gør derfor også opmærksom på IKKE at benytte DAO og BRING til returnering af din returpakke, da disse selskaber leverer om natten. Vi er beliggende i et center, som ikke har åbent om natten, hvorfor vi derfor ikke kan modtage pakken. I sådanne tilfælde vil din returpakke ofte blive lagt i en pakkeboks og din returnering vil ikke nå retur indenfor de 14 dages fortrydelsesret.

Returneringsprocessen

Vi har 1-3 dages behandlingsproces på returpakker. Alle returpakker gennemgås i kronologisk rækkefølge. Når din returordre er gennemgået og godkendt, vil du modtage en mail på dette.

Pengene på returvare(rne) tilbageføres samme vej som betalingen er sket. Pengene kan ses på din konto efter 2-3 hele hverdage. I nogle tilfælde kan der dog gå op til 7 hverdage alt efter hvilken bank du benytter. Hvis din returnering ikke er dukket op på din konto efter 7 hverdage kontakt os på mail admin@copenhagenluxe.dk, eller pr. telefon. Hav ALTID dit ordre nr. ved hånden, dette letter ekspeditionen. 

Copenhagen Luxe kan ikke holdes ansvarlig eller kompensere for pakker tabt i returfragten. Husk derfor altid, at beholde din indleveringsseddel, som dokumentation for din returpakke.

Ifølge købeloven for e-handel må du gerne prøve varen på, som du ville gøre i en fysisk butik. Du må altså afprøve varen, men ikke tage den i egentlig brug. Hvis varen er brugt eller indeholder mangler ved returnering, vil dette betyde, at du ved fortrydelse af købet kun får en del eller intet af købsbeløbet retur (alt afhængig af varens handelsmæssige værdi).

Sender du f.eks. vare(r) tilbage med brudt plombering eller uden original emballage (skoæske, smykkeæske, tag i nakken etc.) vil varen være anset som brugt. Det er IKKE tilladt at f.eks. bruge skoæsken til dine sko som forsendelseskasse.

Vi behandler din returpakke hurtigst muligt efter modtagelse – behandlingstiden ligger som regel på 1-3 hverdage (dog kan der være forlænget behandlingstid ved udsalg, lagersalg, kampagneuger etc.) Du modtager en mail når din pakke er behandlet færdig. Kontakt til kundeservice pr. mail eller telefon fremskynder IKKE returneringsprocessen. 

HUSK! Hvis der er en fejl på varen eller ordren ved modtagelse, at reklamation skal foregå på mail admin@copenhagenluxe.dk. Læs mere om reklamation her.

Vi gør desuden opmærksom på, at vi ikke tager imod returneringer hvis:
  • Produktet er med parfume, røglugt, makeup eller pels fra dyr.
  • Mangler tag eller andre mærker på varen.
  • Er beskadiget eller ikke pakket forsvarligt ind.

Shopping Cart